Een betere leadkwalificatie

Met B2B leadgeneratie trek je nieuwe leads aan. Niet alle potentiële klanten zijn gelijk gemaakt. Niet alle leads zullen uw product of dienst kopen. Een leadgeneratiestrategie helpt u leads goed te kwalificeren. Dit is belangrijk omdat u geen tijd wil verspillen aan een lead volgen die geen klant wordt. Bovendien is dat voor de lead ook verspilde tijd. Door het effectiever maken van de leadkwalificatie zal de conversie hoger zijn wat betekend dat er effectief met de tijd is omgegaan.  

Definieer een hete lead  

Hoe ziet het profiel van een goede B2B-lead eruit? Door goed naar uw huidige klanten en hun kenmerken te kijken, kunt u een heel specifieke omschrijving van uw doelgroep maken. Potentiële klanten die dezelfde kenmerken hebben als uw klanten, zijn veel interessanter. Ze passen bij de omschrijving van uw doelgroep en worden daardoor sneller kopers. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze dezelfde behoeften als uw klanten. Bovendien weet u al wat hen zorgen baart en wat hen interesseert. Dezelfde marketingaanpak als voor uw huidige klanten zal net zo effectief zijn. Een goede manier om u te helpen een hoogwaardige lead te beschrijven, is door uw klantenbestandgegevens te analyseren. 

  

Bijhouden van een CRM-systeem 

Gebruik een CRM-systeem met een adressenbestand. Het correct verzamelen en opslaan van lead- en klantinformatie is een belangrijk onderdeel van uw leadgeneratiestrategie. Bij uw B2B leadgeneratie heeft u alle beschikbare informatie nodig om bijvoorbeeld uw communicatie te personaliseren, op het juiste moment te chatten en op het juiste moment te chatten. Het is ook belangrijk dat de informatie over uw potentiële klanten en klanten up-to-date is. Alleen op basis van actuele informatie kunt u effectief communiceren en de resultaten van uw communicatie correct volgen. Als u twijfelt over de huidige gegevens op uw systeem, is het de moeite waard om uw bestand te wissen. 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *