Pakketten komen niet altijd heelhuids aan

Het online bestellen van producten is populairder dan ooit. Er zijn ontelbare pakketjes die per dag verstuurd worden door webshops naar de consumenten. Vanwege de corona perikelen is online winkelen op misschien wel het hoogtepunt. Een pakket versturen buitenland is voor winkels zelfs aan de orde van de dag. Maar door de hoge druk bij de vervoerders komen de producten niet altijd heelhuids aan bij de klant.

Krijgt u veel retourzendingen omdat de pakketten beschadigd waren? Dan is het nodig om te onderzoeken waar de zwakke schakel ligt en het verzendingsproces te verbeteren. Bij veel pakketten die beschadigt aankomen kan het liggen aan twee factoren. De verpakkingswijze of de vervoerder. Vandaag nemen we voornamelijk de verpakkingswijze onder de loop zodat u weet hoe u zich het beste kan wapenen tegen schade aan producten.

De verpakkingswijze

Een goede buitenverpakking is uiterst belangrijk. Deze zal eventuele klappen in het verzendingsproces gaan opvangen. Daarna is het afhankelijk van hoe breekbaar de producten zijn. Is uw product niet heel breekbaar? Dan is twee laags karton in principe voldoende. Zijn de goederen wel erg kwetsbaar? Dan is het verstandig om de producten beter te verpakken met drie laags karton. Door de dikte van dit karton worden alle mogelijke stoten geabsorbeerd en zal het product de druk van de klap niet opvangen. Zorg ervoor dat de ruimte tussen het product en de buitenverpakking niet te klein maar ook niet te groot is. Bij een te kleine tussenruimte vangt het product ook een deel van een stoot op.

Ook door het schuiven van producten binnen de verpakking kan het voorkomen dat er schade aan de producten komt. Het is verstandig om dat in de doos opvulling te stoppen. Dit absorbeert eventuele klappen en voorkomt het schuiven van producten. Dit kan door bijvoorbeeld schuimfolie, golfkarton of noppenfolie. Hiermee is het product optimaal beschermt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *