Ongeacht hoe overbelast de markt groeit, elke marketeer wil zijn merk onder de aandacht van zoveel mogelijk mensen brengen. Het is geen verrassing dat veel mensen graag gebruik maken van de kracht van social media. Het is niet ongebruikelijk dat marketeers blunders maken in een poging om op te vallen in deze netwerken.
Gebruikers op sociale media kunnen hard zijn; als je dezelfde fouten herhaalt, zal je aanhang met de dag kleiner worden.
Marketing op Instagram
Instagram kan je helpen je naamsbekendheid te vergroten en nieuwe producten te introduceren.
“Ik zit al jaren op Instagram en heb nog geen vooruitgang geboekt.” “Ik doe alles wat bloggers doen, maar ik heb geen publiek.” En dat soort dingen…
Het aantal klachten dat Instagram promotie niet vertaalt in winst staat in verhouding tot het aantal volgers. Het volgen van het advies van Insta-experts is niet genoeg om alleen succes te behalen in Instagram marketing. Het is ook cruciaal om frequente blunders te voorkomen en om hulp te vragen.
Veelvoorkomende misslagen in Instagram marketing
– Een gebrek aan een social media marketingstrategie. Een blog beginnen simpelweg omdat je dat wilt, is niet de meest efficiënte oplossing. Elke targeting of reclame van bloggers zal u niet de beoogde resultaten bieden als u geen marketingplan opstelt.
– Er niet in slagen om uw doelmarkt te definiëren. Je merk zal niet iedereen aanspreken op social media. U kunt uw marketinginspanningen voor sociale media richten op personen die echt geïnteresseerd zijn in uw product als u uw doelgroep definieert.
– Dezelfde normen toepassen op alle sociale mediasites. Elke sociale mediasite is anders dan de andere. U moet de taal van elk platform beheersen, zodat u met gebruikers in hun eigen taal kunt communiceren.
Waar begin ik? Begin met het noteren van uw marketingdoelstellingen, -strategieën en doelgroep voor sociale media.