U heeft vast wel gehoord van SEO-marketing en dat het belangrijk is voor uw bedrijfsresultaten. Maar waar is SEO-marketing nou precies goed voor? Op deze vraag zal in de onderstaande tekst antwoord gegeven worden.
Zichtbaarheid
Een van de belangrijkste SEO-functies is verbetering van de zichtbaarheid. Dit betekent dat het voor potentiële klanten gemakkelijker wordt om u te vinden wanneer ze op zoek zijn naar wat u te bieden heeft. Zichtbaarheid heeft directe invloed op uw ranking in de resultatenpagina.
Hoe hoger u op de resultatenpagina van zoekmachines (SERP) staat, hoe groter de kans dat surfers uw pagina zien en naar uw site gaan. Hoe effectiever uw SEO-inspanningen zijn, hoe hoger uw ranking en hoe beter uw zichtbaarheid. Dit is heel erg belangrijk als u bedenkt dat een kwart van de internetgebruikers nooit door de eerste pagina met zoekresultaten klikt.
Verkeer
Het vergroten van webverkeer is een van de belangrijkste doelen van SEO en u verhoogt het verkeer naarmate u uw zichtbaarheid en rangschikking vergroot. Denk even na: bijna 33% van de klikken gaat naar de eerste gerangschikte pagina en de top vijf van vermeldingen ontvangt meer dan 75% van alle klikken.Als u wilt dat meer potentiële klanten uw site via een zoekmachine vinden, heeft u SEO-technieken nodig waarmee u in de top vijf en idealiter bovenaan kunt komen te staan.
Autoriteit
Het begrip autoriteit is relatief nieuw voor SEO, maar het wordt steeds belangrijker voor zoekmachines naarmate het belangrijker wordt voor internetgebruikers. Autoriteit betekent in wezen dat uw site betrouwbaar, van hoge kwaliteit, relevant is en iets te bieden heeft. Hoe meer autoriteit uw site heeft, hoe hoger uw ranking zal zijn en hoe meer potentiële klanten uw merk zullen vertrouwen.
Bezoekerservaring verhogen
Een andere reden waarom zoekmachine optimalisatie van cruciaal belang is, is dat de tijd die u besteedt aan het maken van geweldige inhoud en het optimaliseren van uw site met on-page SEO, de bruikbaarheid van uw site verbetert en dit zorgt voor een probleemloze en positieve klantervaring.
Als u bijvoorbeeld stappen onderneemt om uw site responsief te maken, wordt deze toegankelijk voor al uw mobiele bezoekers, evenals voor mensen die toegang hebben vanaf een laptop of desktop. Evenzo zal het verhogen van de laadsnelheid van uw pagina uw bouncepercentageverlagen en bezoekers aanmoedigen om meer tijd op uw site door te brengen. Bijna 50% van de consumenten verwacht dat een pagina binnen twee seconden wordt geladen. Hoe langer de laadtijd, hoe hoger het bouncepercentage en hoe lager het conversiepercentage.
Het enige nadeel van SEO is dat het een lange termijn strategie is. Wilt u direct bovenaan de zoekresultaten komen te staan met uw website? Ga dan aan de slag met zoekmachine adverteren.